Kommunikation är A och O
Förändringar är ofta en källa till oro, och eftersom en renovering i hög grad påverkar hyresgästers hem och vardag är det viktigt att lägga tid och kraft på att kommunicera klokt och i möjligaste mån erbjuda hyresgästerna delaktighet och inflytande. Men hur gör vi det på bästa sätt? Nu kan du som arbetar som ombyggnadssamordnare få fördjupade kunskaper inom detta.
Förutom våra kunniga lärare i exempelvis juridik, kommunikation och psykologi så får du även konkreta exempel på hur renoveringsprocessen kan gå till på några olika bostadsbolag.
Det blir också tillfälle till erfarenhetsutbyte i en workshop där ni i mindre grupper får beskriva för varandra hur ni går till väga hos er när det gäller samråd, godkännanden och evakuering. På så sätt får du träffa kollegor från hela landet som arbetar med liknande frågor som du, något som brukar vara mycket uppskattat och ofta leder till ett framtida utbyte.
Under kursen får du ta del av:
- Ombyggnation ur ett tekniskt perspektiv
- Hyresgästkommunikation
- Juridik
- Boinflytande
- Bemötande och konflikthantering
- Exempel från medlemsbolag
Varmt välkommen till två lärorika och inspirerande dagar med föreläsningar, gruppövningar och goda exempel!
Praktisk information
13 500 kronor för övriga