- Digitalisering, Kommunikation
- 2024-06-09
- Sveriges Allmännytta
– Vi vill vara mer tillgängliga för våra hyresgäster, men vi kan inte ha bemanning 24 timmar om dygnet. Hemelie däremot är alltid på alerten och kan ge svar när som helst. Hon är toppen! säger Jonas Klevesand, kundtjänstchef på Hyresbostäder.
Hemelie – vars namn kom till genom en intern tävling på bostadsbolagets intranät – baserar sina svar på den information som redan finns på Hyresbostäders hemsida. Om Hemelie får en fråga om till exempel parkeringsplatser hänvisas personen till den webbsida där det går att läsa mer om p-platserna och ställa sig i kö.
– Den frågan är en av många som våra hyresgäster ofta letar efter och nu får lättare att hitta, konstaterar Jonas Klevesand.
– Chatten har utökat vägarna in till oss! Vi har alltså fortfarande kvar möjligheten att ringa, maila, felanmäla via Mina Sidor in till kundtjänsten precis som vanligt, för den som önskar det. Med Hemelie hoppas vi kunna korta kötiderna i telefon och ge snabbare svar till alla som försöker nå oss, vilken väg de än väljer och på den tid som passar just hyresgästen.
Kurs i kundbemötande och service
Kommunikation och bemötande är den röda tråden som praktiseras varje dag, oavsett om du arbetar i kundtjänst, som bovärd eller som uthyrare. Kunskapen att hantera kommunikationen är en färskvara och här får du träna den på bästa sätt.
Under de här dagarna har vi högt i tak, positivt högt tempo samt fokus på dialog och övningar som ger dig praktisk hjälp och kommunikativa verktyg att ta med tillbaka till ditt arbete. Kursledare är Jesper Low, som föreläser och driver workshops inom kundbemötande, service och kommunikation för bland annat bostadsbolag och kommuner.
Stockholm, 23–24 oktober
Läs mer och anmäl dig här!