Värdeskapande digitalisering med processperspektiv – Workshop
I övergången mot mer digital kundinteraktion blir det allt viktigare att se över sina arbetsprocesser och framtidssäkra sitt kundbemötande och sin interna effektivitet. I denna workshopserie får ni chansen att arbeta med en utvald process som ni ser utmaningar i, med målet att ni själva sedan ska kunna arbeta vidare med processorienterad verksamhetsutveckling i andra processer.
Ni kan välja mellan 4 processer att arbeta med: Uthyrning, Felanmälan, Tillval och Tjänster eller Underhåll. Välj den process som ni tror har störst utvecklingspotential!
Vad innehåller workshopen?
- 4 intervjuer med personer insatta i den valda processen. Intervjuerna kommer att fokusera utmaningar ni ser i processen, tidstjuvar, onödigt arbete, analoga och digitala moment, er bild av kundupplevelsen med mera.
- I workshop 1 (à 2 h) tar vi avstamp i vad som har framkommit i intervjuer och diskuterar utmaningarna gemensamt ur ett processperspektiv. Fokus är att identifiera orsaker till utmaningarna och få en samsyn av problembilden.
- I workshop 2 (à 2 h) identifierar vi nyckelfrågor, prioriterar och diskuterar möjliga lösningar till de mest kritiska utmaningarna. Vi uppehåller oss vid de delar som vi tror ger störst kundnytta och effektivitetsvinster och analyserar utvecklingspotential.
- Lärdomar och insikter från workshoparbetet struktureras och sammanställs i en enkel handlingsplan
I workshoparbetet kommer vi att utgå ifrån redan befintliga processkartor som visualiserar ett generiskt bostadsbolags processer.
Vad är resultatet av arbetet?
- Stärkt förmåga inom processarbete och värdeskapande digitalisering
- En behovsbild och påbörjad prioritering över utvecklingsarbete i den valda processen
- Strategiska tankesätt
- Möjliga digitala hjälpmedel
Vad är största värdet för er som deltagare?
- Intern samsyn om utmaningar i processen
- Övergripande bild över vilka utvecklingsinsatser som är prioriterade
- Kick-start i utvecklingsarbetet
Deltagare i workshops:
4-8 deltagare per workshop – ni väljer själva. Gärna en mix av personer som arbetar strategiskt och operativt i den valda processen.
Pris för medlemsbolagen: 58 000 SEK
Beställ genom att skicka ett mejl till Carl Ståhle med följande information:
– Önskat startdatum
– Faktureringsadress
– Fakturareferens