Placeholder
De nyckeltal som finns i den här skriften – och i det digitala kalkyleringsstöd som ingår i priset – kan därför användas som stöd för att planera bemanningen vid städning, både i egen regi och inför en upphandling.

Nyckeltalen finns för fem hustyper från olika tidsperioder och med två olika typer av nyckeltal:
• Nyckeltal baserat på städenhetstid (städtid per städobjekt)
• Nyckeltal baserat på avverkningsgrader (städtid per kvadratmeter)

Nyckeltalen i skriften och kalkylstödet avser den regelmässiga städningen i trapphus och andra utrymmen i fastigheter. De baseras på verkliga exempel och de städmetoder som finns i städhandboken Rena Hus och Rena Hus Metodbeskrivningar, som tidigare givits ut av Sveriges Allmännytta.

Nyckeltalen ska både kunna användas av personer med stor erfarenhet av städupphandling eller städning i egen regi och av personer som inte dagligen arbetar med städning.

INKLUSIVE DIGITALT STÖD FÖR KALKYLERING AV STÄDTID
För att förenkla arbetet med att ta fram en egen städkalkyl finns ett unikt digitalt kalkylstöd för städning som ingår i detta kit. Detta levereras utan extra kostnad, med en användare per licens.

När du skickar iväg beställningen får du en länk på bekräftelsesidan för att kunna ladda ner excelfilen Digitalt stöd för kalkylering av städtid. Den kommer även finnas tillgänglig genom en länk (som gäller i sju dagar) i det bekräftelsemejl som du får skickat till dig.
  • Tryckår: 2020
  • Trycksaknr: 13869
  • Antal sidor: 24
  • Leveranstid: 5-10 arbetsdagar.

Relaterade trycksaker

Relaterade utbildningar

Frågor?

placeholder+image
Kundtjänst
Kundtjänst/vaktmästeri, Administration
Vaktmästeriet och tar bland annat hand om beställningar och kundtjänstfrågor i vår webbshop.
Vanliga frågor
Hur lång är leveranstiden?
5-10 arbetsdagar, men ofta kortare. Vi försöker alltid skicka produkterna så fort vi kan.
Hur gör jag för att ladda ner en fil?
Du klickar på knappen Ladda ner på den valda produkten. Om du ser ett hänglås behöver du vara medlem och logga in på sajten. Alla som arbetar på ett medlemsföretag kan skapa en inloggning och ta del av låst innehåll och rabatter. Klicka på hänglåset eller logga in i övre högre hörnet på sidan.
Hur får jag min medlemsrabatt?
För att få din medlemsrabatt, behöver du vara inloggad. Alla som arbetar eller är förtroendevalda vid ett medlemsföretag kan skapa en inloggning och ta del av låst innehåll och rabatter. För att registrera dig och skapa ett konto klickar du på Registrera i övre högra hörnet. Har du ett konto och vill logga in, klicka på Logga in i övre högre hörnet på sidan.
Hur handlar jag?
Är du medlem i Sveriges Allmännytta och vill handla med medlemsrabatt börjar du med att logga in på sidan/skapa ett konto och loggar in.

Använd sökfunktionen och filtrera på till exempel ämne för att se alla artiklar.

Klicka på knappen Lägg till varhelst du ser den på en trycksak. Intill den kan du välja antal och lägga till fler ex om du vill köpa många. Varan/varorna hamnar i din varukorg, en kundvagnssymbol visas då i menyn överst. Siffran som visas intill listar inte mängden du lagt till, utan antalet specifika trycksaker.

Du kan alltid klicka på den symbolen för att se din varukorg.

När du är nöjd med beställningen, klickar du på kundvagnen. Då ser du en sammanställning över det du har lagt till, och kan ta bort eller lägga till antal. Samt tömma varukorgen helt. Är du inloggad ser du din medlemsrabatt.

Sedan fyller du i dina uppgifter. Kom ihåg att läsa igenom köpvillkoren och bocka i rutan att du gjort det. Klicka på slutför beställning, så går köpet iväg och du får strax en bekräftelse i din e-post.
Vad finns det för betalsätt?
I Sveriges Allmännyttas webbshop betalar du med faktura.