Placeholder
Nyhet
Almanackan innehåller historiska fotografier, tidstypiska tapeter och detaljer och beskrivande texter som berättar om allmännyttans historia. Nytt för i år är att det är möjligt att få en helt egen framsida där ni kan välja en egen text och tre egna bilder från ert bostadsföretag.

Kalenderdelen innehåller datum, veckodagar, veckonummer, helgdagar, flaggdagar, namnsdagar samt lite utrymme för egna anteckningar.

Påtryck: Almanackan beställs med påtryck av företagets logotyp. Där kan ni också passa på att informera om viktiga telefonnummer, öppettider eller annat som ni vill ska finnas hos era hyresgäster under hela året. Informationen trycks på den utskjutande fliken, maxmått: 280x30 mm.

Gör så här:
1. Beställ antal ex här i webshopen senast 22 september
2. Mejla logotype, bilder och textunderlag till allmannytta.kalender@atta45.se senast 3 oktober

Material till nedhängande flik: Bifoga manus om ni vill ha med extra information, till exempel telefonnummer. Skicka logotyp eller färdigt påtryck som tryckoptimerad pdf eller högupplöst jpg (300 dpi).

Material till egen framsida: Bifoga tre högupplösta bilder (300 dpi) samt text (maximalt 300 tecken)

Beställ er upplaga senast den 20 september.
Leverans i vecka 47–48.

Format: Almanackans mått är 297x180 mm, 297x220 mm inklusive påtrycksflik. Den får plats i ett C4-kuvert.

Minsta beställning: 100 stycken.

Frågor: kontakta Annicka Istemo, annicka.istemo@sverigesallmannytta.se
  • Tryckår: 2025
  • Trycksaknr: 13955
  • Leveranstid: Levereras under vecka 47-48.

Relaterade trycksaker

Frågor?

placeholder+image
Kundtjänst
Kundtjänst/vaktmästeri, Administration
Vaktmästeriet och tar bland annat hand om beställningar och kundtjänstfrågor i vår webbshop.
Vanliga frågor
Hur lång är leveranstiden?
5-10 arbetsdagar, men ofta kortare. Vi försöker alltid skicka produkterna så fort vi kan.
Hur gör jag för att ladda ner en fil?
Du klickar på knappen Ladda ner på den valda produkten. Om du ser ett hänglås behöver du vara medlem och logga in på sajten. Alla som arbetar på ett medlemsföretag kan skapa en inloggning och ta del av låst innehåll och rabatter. Klicka på hänglåset eller logga in i övre högre hörnet på sidan.
Hur får jag min medlemsrabatt?
För att få din medlemsrabatt, behöver du vara inloggad. Alla som arbetar eller är förtroendevalda vid ett medlemsföretag kan skapa en inloggning och ta del av låst innehåll och rabatter. För att registrera dig och skapa ett konto klickar du på Registrera i övre högra hörnet. Har du ett konto och vill logga in, klicka på Logga in i övre högre hörnet på sidan.
Hur handlar jag?
Är du medlem i Sveriges Allmännytta och vill handla med medlemsrabatt börjar du med att logga in på sidan/skapa ett konto och loggar in.

Använd sökfunktionen och filtrera på till exempel ämne för att se alla artiklar.

Klicka på knappen Lägg till varhelst du ser den på en trycksak. Intill den kan du välja antal och lägga till fler ex om du vill köpa många. Varan/varorna hamnar i din varukorg, en kundvagnssymbol visas då i menyn överst. Siffran som visas intill listar inte mängden du lagt till, utan antalet specifika trycksaker.

Du kan alltid klicka på den symbolen för att se din varukorg.

När du är nöjd med beställningen, klickar du på kundvagnen. Då ser du en sammanställning över det du har lagt till, och kan ta bort eller lägga till antal. Samt tömma varukorgen helt. Är du inloggad ser du din medlemsrabatt.

Sedan fyller du i dina uppgifter. Kom ihåg att läsa igenom köpvillkoren och bocka i rutan att du gjort det. Klicka på slutför beställning, så går köpet iväg och du får strax en bekräftelse i din e-post.
Vad finns det för betalsätt?
I Sveriges Allmännyttas webbshop betalar du med faktura.