Bli bättre på att hantera klagomål
Att arbeta med ett serviceyrke kan vara både ett energigivande val men även ha spännande utmaningar. Kommunikation och bemötande är den röda tråden som praktiseras varje dag oavsett om du är i kundtjänst, som bovärd eller uthyrare. Ibland är kunden hyresgäst men kan även internt vara din kollega. Kunskapen att hantera kommunikationen är en färskvara och här får du träna den på bästa sätt.
Underlätta vardagen med praktiska verktyg
”Kunden har alltid rätt” – en klyscha som ofta är helt fel. I sak har de ofta fel. Men i attityd är den ofta helt rätt. Att ha RMI (rätt mental inställning) kan ge dig otrolig fördel i dialogen med andra människor och få dig att lyckas lämna det avtrycket du önskar. Men ett kundsamtal kan många gånger vara utmanande och klagande kunder, missnöjda personer kan lätt stjäla energi. Lär dig hantera både samtalet och klagomålet för att få förutsättningar att vända missnöje till lojalitet.
Under dagarna har vi högt i tak, positivt högt tempo samt fokus på dialog och övningar som ger dig praktisk hjälp och kommunikativa verktyg att ta med tillbaka till ditt arbete.
Den här kursen går även att anordna som företagsförlagd.
Praktisk information
12 500 kronor för övriga