Detta innebär tjänsten

  • Ansvara för att våra fastigheter förvaltas optimalt
  • Budget- och resultatansvar inom verksamhetsområdet
  • Leda och utveckla förvaltningsteamet för att uppnå våra strategiska mål
  • Arbeta aktivt med hyresgästdialog för att uppnå hög kundnöjdhet
  • Säkerställa att fastighetsägaransvaret uppfylls
  • Handla upp leverantörer för drift, skötsel och underhåll av fastigheterna
  • Identifiera och initiera värdehöjande åtgärder inom verksamhetsområdet

Din profil

  • Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, bygg eller liknande område.
  • Gedigna kunskaper inom fastighetsförvaltning, gärna inom kommunal verksamhet.
  • Erfarenhet av att leda genom andra och skapa engagemang i teamet.
  • Stark förmåga att arbeta strategiskt och omsätta visioner till handling.
  • Meriterande med teknisk kompetens på en övergripande nivå och erfarenhet inom fastighetssystemet Vitec.
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi söker dig som

Är en naturlig ledare med en stark förmåga att inspirera och motivera ditt team. Du är närvarande och engagerad, med en genuin vilja att skapa värde och förbättra för våra hyresgäster. Du är lösningsorienterad, strategisk och har ett starkt kundfokus. Då arbetet innebär kontakt med andra parter såsom hyresgäster, leverantörer och tjänstepersoner i Gnesta kommun, ser vi att du är en duktig kommunikatör som är en lyhörd relationsbyggare med god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad.

Varför Gnestahem och Gnesta Förvaltning?

Gnestahem och Gnesta Förvaltning är stolta över att vara certifierade som en Great Place To Work. Det betyder att vi aktivt arbetar för att skapa en inkluderande, inspirerande och utvecklande arbetsmiljö för våra medarbetare. Hos oss får du chansen att växa både professionellt och personligt, samtidigt som du bidrar till att göra Gnesta till en bättre plats att bo och arbeta på. Vi har ett starkt engagemang kring hållbarhetsfrågor och arbetar aktivt med drift- och energioptimering.

Ansökan

Låter detta som något för dig och vill du bli en del av Gnestahem och Gnesta Förvaltning? Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till ann-charlotte.sjogren@gnestahem.se.

Frågor besvaras av catherina.fored@gnestahem.se eller ann-charlotte.sjogren@gnestahem.se

Urval och intervjuer sker löpande, varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-06-28.

Mer om Gnestahem och Gnesta Förvaltnings AB

Gnestahem AB och Gnesta Förvaltnings AB arbetar för att göra Gnesta till en bättre plats genom att med människan i fokus förvalta och utveckla hyresrätter och verksamhetslokaler. Vi ägs av Gnestaborna och Gnesta Kommun och som allmännyttiga kommunala bolag agerar vi både affärsmässigt och samhällsnyttigt. Vi bygger nytt, förvaltar våra fastigheter och skapar trivsel och trygghet för våra hyresgäster, gärna med innovativa och klimatvänliga lösningar. Dialogen med våra hyresgäster är central i all vår verksamhet, och vår service kännetecknas av närhet, öppenhet och samarbete.

Gnestahem och Gnesta Förvaltnings AB – tillsammans mot en hållbar framtid!